piątek, 14 września 2012

Szpinakowo gorgonzolowe pyszności


Uwielbiam piątki. Piątek to jedyny dzień tygodnia w którym daje upust swojemu lenistwu, kiedy nic nie muszę, dzień w którym czas nie ma znaczenia. Jest to również dzień kulinarnych eksperymentów przeprowadzanych w asyście niesamowitej  osoby ;) Zainspirowana przepisem dr. Baradyna (mojego idola !) Postanowiłam połączyć coś nowego z czymś lubianym i klasycznym- gorgonzola + szpinak z kurczakiem +  zapiekane ziemniaczki przyrządzone wdg. przepisu Gordona Ramsaya.


Nastawiamy piekarnik na 180C, ziemniaki obieramy i kroimy w ćwiartki, gotujemy. Od momentu kiedy się zagotują odmierzamy 3 minuty a następnie je odcedzamy i wykładamy na połowę blaszki (reszta miejsca musi pozostać dla roladek). Ziemniaczki posypujemy ulubioną mieszanką ziół oraz 3 łyżkami oliwy wymieszanej z czosnkiem. Wstawiamy do piekarnika. Pierś kurczaka rozkrajamy najpierw na pół ,a następnie w poprzek i rozklepujemy tłuczkiem. Nacieramy solą oraz pieprzem, nakładamy wcześniej przyrządzony szpinak (ja po prostu smażyłam na patelni aż rozmarznie, dodałam łyżkę jogurtu naturalnego oraz czosnek) oraz słupek sera gorgonzola. Zawijamy kurczaczka, spinamy wykałaczką i pieczemy go (razem z ziemniakami) w folii aluminiowej przez 25 minut, a następnie rozchylamy folie i pieczemy jeszcze jakieś 5-10 minut. Podajemy ciepłe, najlepiej smakuje z bliskimi ;)



Niezbędna pomoc w kuchni ;)







5 komentarzy:

  1. O, widzę swój przyszłotygodniowy obiad. :) Dziękuję za ten pyszny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpinak uwielbiam <3 Apetyczne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam szpinak, mam kurczaka, tylko dokupię ser i jutro chyba zrobię...
    A Twój blog, dodaję do obserwowanych, bardzo mi się podoba:D

    OdpowiedzUsuń
  4. jak smakuje ten ser? :) mozna go zastapic mozarella czy nie bardzo? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ser ma lekko ostry smak pomieszany z pleśniowym. Jeśli bym go miała czymś zastąpić to pewnie byłaby to feta, ponieważ mozzarella ma zbyt delikatny smaki

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...