środa, 2 kwietnia 2014

Curry z kalafiorem i ananasem

    Mleko koksowe wprowadziłam do mojej kuchni dosyć nie dawno i z pewnością tego nie żałuję- świetnie równoważy smak ostrych potraw takich jak curry, idealnie komponuje się z przeróżnymi koktajlami, zdrowymi łakociami, jest świetnym zamiennikiem mleka. W Azji uznawane jest nawet za środek leczniczy, ze względu na swoje wartości odżywcze.
  Moja propozycja na dziś to przepyszne warzywne curry z ananasem, orzeszkami i kalafiorem podobne do tego, które jadłam w mojej ulubionej restauracji- "Pod norenami". Danie nie wymaga wiele czasu, a zdrowo nasyci Wasz żołądek na kilka godzin :)




Składniki (2 porcje):

  • 1/2 mleka koksowego
  • 7 różyczek kalafiora mrożonego
  • 3/4 szklanki ananasa pokrojonego w kostkę
  • 3/4 papryki czerwonej
  • 1 i 1/2 łyżki orzechów arachidowych
  • 1 łyżka żółtej pasty curry
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżka oliwy
  • ok. 1 cm imbiru
  • 1 mała cebula
  • 100 g brązowego ryżu
  • Świeża kolendra
Ryż ugotować jak na opakowaniu. Kalafior rozmrozić, paprykę pokroić w cienkie paski. Cebule i imbir pokroić w małą kosteczkę, rozgrzać w garnku oliwę i podsmażyć cebulę z imbirem. Po ok 3. min dodać pastę curry i podsmażać jeszcze przez minutę. Dodać mleczko kokosowe, i resztę składników, bez ryżu. Gotować ok. 10 min, podawać jak na zdjęciu, posypać obficie kolendrą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...