wtorek, 1 lipca 2014

Podsumowanie III tygodnia bez cukru

Miało być strasznie a znowu było całkiem przyjemnie, Nie wiem czy to kwestia pozytywnego nastawienia do całego eksperymentu czy tego, że nie jedzenie cukru naprawdę dodaje energii :).


Tak jak wspominałam podjęłam się rzucania cukru wraz z moim chłopakiem. Jak się pewnie domyślacie oboje podeszliśmy do tematu zupełnie inaczej. Ja bardzo restrykcyjnie, dosyć sztywno trzymałam się reguł i postanowień. Natomiast moja druga połówka, która ciągle gdzieś biega i czasami nie myśli o tym co wchodzi w skład tego co je ( przykładowo: to w dżemie jest cukier?! )  nie zachowała już tak ścisłego cukrowego postu.

Dlaczego o tym piszę? Bo zaobserwowałam bardzo ciekawą rzecz. W niedziele z racji wyjątkowych okoliczności mieliśmy mała dyspensę na cukier. Ja po łyku energetyka i kosteczce czekolady miałam okropne bule brzucha, natomiast Robert bez problemu dał rady dwóm energetyką i połowie czekolady. W tym miejscu uświadomiłam sobie jak ważne były słowa Sary:  "I mniej cukru w Twoim organizmie w chwili wkraczania w 3 tydzień odwyku, tym łatwiej Ci pójdzie"! To że nie zjadłam więcej czekolady nie było kwestią mojej silnej woli, a reakcją mojego organizmu na cukier.


Wskazówki na III tydzień odwyku

Zerwij z cukrem bezlitośnie! Od dzisiaj na następne 3 tygodnie zapomnij o owocach, płatkach śniadaniowych, dżemach, sosach zawierających cukier, czekoladzie, słodkich napojach itp.

Jedz produkty o zawartości cukru niższej niż 3-6 g na 100 g/100 ml W przypadku nabiału wiedełki zaczynają się od 7,7, ponieważ pierwsze 4,7 cukru to laktoza

Czytaj dokładnie etykiety Jeśli cukier jest na jednym z pierwszych pozycji to znaczy że jest go bardzo dużo w danym produkcie- od takich rzeczy trzymaj się z daleka! Uważaj też na określenia: wsad owocowy, syrop z agawy, miód czy też syrop glukozowo-fruktozowy tu również kryje się fruktoza. I najważniejsze zawsze sprawdzaj zawartość cukru na 100 g produktu.

Wymień sosy Wykonaj mały eksperyment. Kiedy będziesz w sklepie porównaj zawartość cukru w  majonezie 100% z majonezem odtłuszczonym. Jogurtu naturalnego z jogurtem odtłuszczonym. Wynik Cię zaskoczy! Sos barbecue (53,9 g/100 g cukru) wymień na musztardę ( mniej niż 1 g/100 g cukru). Ocet balsamiczny (15,7 g/100 g) zastąp octem jabłkowym (0,19 g/100 g), a sos tamari (mniej niż 1 g/100 g) używaj zamiast słodkiego sos chili (42 g/ 100 g).

Zada dziewięciu cudownych "c" Czyli 9 prduktów, które pomogly rzucić cukier Sarze:

  • Cynamon (cinnamon) posypana nią kawa czy owsianka smakują obłędnie
  • Kakao (cacao) + masło kokosowe +syrop  ryżowy = bezcukrowa czekolada!
  • Kawa (coffe) Zawsze i wszędzie! 
  • Kurczak (chicken) Tutaj niestety się nie mogę wypowiedzieć, ponieważ nie jadam
  • Masala chai (chai)  Świetna alternatywa dla latte ze słodkim syropem.
  • Olej kokosowy (coconut oil) W moim przypadku masło kokosowe, uwielbiam! :)
  • Ser( cheese) Mały kawałek po obiedzie w 100% rekompensuje mi brak deseru po obiedzie
  • Woda kokosowa (coconut water) Jest słodziutka i ma zero fruktozy. Pije ją samą lub dodaje do zielonych shakeów- mniam!
Jak sami widzicie rzucanie cukru wcale nie jest takie straszne. Ja daję radę to Ty też dasz :)!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...